معلم تربیت بدنی

آموزش و ارائه طرح درس و تمام کارهایی که یک معلم درس تربیت بدنی باید بداند و در مدرسه انجام دهد.

معلم تربیت بدنی

آموزش و ارائه طرح درس و تمام کارهایی که یک معلم درس تربیت بدنی باید بداند و در مدرسه انجام دهد.

معلم تربیت بدنی

بدون شرح!

نویسندگان

۲۷ مطلب توسط «علیرضا محمودی » ثبت شده است

در مقوله استعدادیابی، مساله سن بالیدگی یا سن زیست‌شناختی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که چندان به آن پرداخته نمی‌شود.به دلیل نبود متولی واحد در مقوله استعدادیابی، متاسفانه هر سازمان، ارگان و فردی بدون نظارت و بدون این ‌که هدف مشخصی را در قالب یک الگوی از پیش تعیین شده دنبال کند یا مجوز خاصی برای این کار داشته باشد وارد حوزه استعداد یابیشده و علیرغم صرف هزینه های مادی و معنوی بسیار، خروجی مطلوبی نیز بدست نمی آورد.

ازآنجایی که هر فردی دارای یک سن تقویمی و یک سن زیست‌شناختی (بالیدگی) است، بر این اساس، برای انجام یک برنامها استعداد یابی پیشرفته باید ضمن در نظر گرفتن سایر متغیرهای اثرگذار در حوزه مذکور، افراد دارای سن تقویمی یکسان را در قالب سه گروه زودرس، طبیعی و دیررس از نظر بالیدگی تقسیم بندی کرد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۴ ، ۱۰:۴۸
علیرضا محمودی

10نوشابه دقیقه بعد: 10 قاشق چای‌ خوری شکر وارد بدنتان می‌شود. می‌دانید چرا با وجود خوردن این حجم شکر دچار استفراغ نمی‌شوید؟ چون اسید فسفریک، طعم آن را کمی می‌گیرد و شیرینی‌اش را خنثی می‌کند.  
20 دقیقه بعد: قند خونتان بالا می‌رود و منجر به ترشح ناگهانی و یک‌ جای انسولین می‌شود. کبدتان شروع می‌کند به تبدیل قند به چربی تا قند خون، بیشتر از این بالا نرود.        
40 دقیقه بعد:

۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۹۳ ، ۲۰:۲۰
علیرضا محمودی

۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ تیر ۹۳ ، ۲۳:۳۰
علیرضا محمودی

1. داشتن فعالیت بدنی هزینه بالایی دارد.نیاز به وسیله،کفش و لباس مخصوص دارد.
 گاهی باید هزینه پرداخت تا ورزش کرد.فعالیت بدنی را میتوان هر جا و بدون هیچ وسیله ای انجام داد.جا به جا نمودن وسایل،چوب،کتابها و کودکان به عنوان فعالیت بدنی تکمیلی معادل بالا رفتن از پله ها میباشند.پیاده روی به عنوان فعالیتی که بیشتر از همه انحام میشود و بیش از همه توصیه میشود کاملاً بی نیاز از این موارد است.بیشتر مناطق شهری دارای پارک،آب نما یا پیاده روهایی ایده آل برای پیاده روی،دویدن یا ورزش و بازی هستند.نیازی نیست برای این کارها باشگاه،استخر یا سایر مکانهای ورزشی مراجعه کرد.   
2. سرم خیلی شلوغ است فعالیت بدنی وقت زیادی میگیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۲ ، ۰۴:۲۸
علیرضا محمودی

ورزش اصول بهداشتی خاص خودراداردکه رعایت کردن آن اصول ازبروزعواقب خطرناک جلوگیری می کندهرچندورزش برای ،پیروجوان
فوایدزیادی دارداما(درصورت فشارزیاد) می تواندباعث ناراحتیهای عضوی نیز بشود ، برخی ناراحتیها معمولاً درسنین بالا (بعد از40 سالگی) ظاهرمی شودهدف ازرعایت بهداشت ورزش پیشرفت،پرورش وتامین سلامت ورزشکاران می باشدوشامل سلامت جسمی ، فکری ، اجتماعی وروانی است:به وجود آوردن شرایط و عواملی که درنتیجه آن ورزشکاران بدون ابتلاء به هیچگونهای ورزش آغازکرده ودرحین وبعدازورزش نیزناراحتی نداشته باشند.

اصول بهداشتی که درزمان فعالیتهای ورزشی باید رعایت کرد:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۲ ، ۰۴:۰۶
علیرضا محمودی

اونتاش گال پادشاه سرزمین ایلام ( نام قدیم سرزمین ایران ) در 1265 سال پیش از میلاد ، دو فرزند داشت به نامهای تیس و کوپان این دختر و پسر که دو قلو بودند همواره بر سر تواناییهای خویش جنگ و ستیز داشتند.
پدر یک دوره مسابقات ورزشی بین این دو برگزار نمود . پس از آن مسابقه پادشاه اونتاش گال بر آن شد این کار را به شکل بسیار گسترده تری انجام دهد و از این رو در همان محل که امروزه به نام تیس کوپان ( در نزدیکی بندر چابهار ) شهرت دارد مسابقات جهانی تیس کوپان را هر ساله برگزار می نمود یعنی 291 سال پیش از مسابقات المپیک در یونان.  
نکته مهم این است که این مسابقات ۷۱۵ سال یعنی تا پایان دودمان مادها در ایران ادامه یافت.
مسابقات تیس کوپان ( 1265 تا 550 پیش از میلاد مسیح)   

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۲ ، ۰۱:۳۶
علیرضا محمودی

رعایت "ایمنی" مهمترین اصل در فضاهای ورزشی مدارس
در فضاهای ورزشی مدارس معضلاتی به چشم می خورد که برخی از این مشکلات، موانع و مسایل ایمنی به راحتی توسط معلمان، مربیان و اولیای مدارس قابل حل هستند و برخی دیگر نیز باید قبل از شروع سال تحصیلی و یا قبل از احداث این فضاها مورد توجه قرار گیرند.    

ایمنی فضاهای ورزش مدارس به پنج مولفه "درون زمین های ورزشی"، "تجهیزات ولوازم ورزشی"، "سکوها و پوشش های فضاهای ورزشی"، "بهداشت" و "حریم های ورزشی" ارتباط دارد.      
* ایمنی درون زمین های ورزشی        
 هموار ساختن زمین ها، نداشتن درز و شکاف، عدم وجود منافذ نصب میله ها، نبودن چاله آب بدون پوشش و سنگریزه و مواد اضافی در زمین، متمایز کردن زمین بازی از دیگر زمین ها و... از جمله مواردی است که به وجود میزان ایمنی در درون زمین های ورزشی ارتباط دارد.      

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۲ ، ۰۱:۱۷
علیرضا محمودی

با کمردرد چه باید کرد؟       
کمر درد

اسپاسم یا گرفتگی عضلات کمر یکی از شایع‌ ترین شکایاتی است که افراد را به مطب پزشکان می کشاند. در این مطلب میخواهیم به صورت متمرکز به درد کمر و گرفتگی عضلات کمر اشاره کنیم و بدین منظور با دکتر حمید بهتاش ، ارتوپد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره همین مشکل گفتگو کرده ایم.

گاهی فقط با بلند کردن یک بار سنگین، کمرمان درد می‌گیرد. چرا؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۲ ، ۰۰:۴۳
علیرضا محمودی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۱:۳۱
علیرضا محمودی
  • تمرینات پایه برای تقویت عضلات شکم
    • اجرای انقباضات ایستا
    • زدن دست به زانو
    • تقویت عضلات مایل شکمی
    • حرکت سوپرمن
  • حرکات پیشرفته تقویت عضلات شکم
    • تمرین دراز و نشست جفتی (Double Crunches)
    • پل زدن به پهلو
    • دراز و نشست قیچی
    • صخره نورد
  • تمرین تخصصی تقویت عضلات شکم
    • دراز و نشست
    • حرکت صخره نورد با مدیسنبال
    • چرخش روسی
    • پرتاب به جانب
    • ضربه زدن به پایین (Slam)
    • پرتاب یک دستی

تمرینات تقویت عضلات شکم در هر برنامه توسعه قدرت و آمادگی جسمانی جایگاه مهمی دارد. داشتن عضلات قوی در ناحیه تنه برای ورزشکاران به سبب جلوگیری از آسیب دیدگی و اجرای بهینه مهارتهای ورزشی ضروری است. تمرینات تقویت عضلات شکم متنوع و زیادی وجود دارد. برای اجرای مؤثر بسیاری از حرکات تقویتی عضلات شکم، یک کف پوش ورزشی و حوله بیشتر لازم نیست. تمریناتی که در زیر می آید به سه دسته تمرینات پایه (عمومی)، پیشرفته و تخصصی تقسیم شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۸:۳۰
علیرضا محمودی