معلم تربیت بدنی

آموزش و ارائه طرح درس و تمام کارهایی که یک معلم درس تربیت بدنی باید بداند و در مدرسه انجام دهد.

معلم تربیت بدنی

آموزش و ارائه طرح درس و تمام کارهایی که یک معلم درس تربیت بدنی باید بداند و در مدرسه انجام دهد.

معلم تربیت بدنی

بدون شرح!

۱۷ مطلب توسط «اسماعیل مقدم » ثبت شده است

با فرا رسیدن فصل سرما، ورزش در هوای سرد هم مشکلات خاص خود را دارد، با این وصف کسانی که در فضای بیرون ورزش می کنند، نمی توانند برنامه ورزشی خود را به خاطر هوای سرد تعطیل کنند. اما هوای بیرون هم واقعاً سرد است! آیا شما می توانید در بیرون و هوای سرد ورزش کنید؟ جواب این سوال بستگی به شرایط موجود دارد. معمولاً، تمرین در فضای بیرون ایمن و مطمئن است. به هر حال، کارشناسان توصیه می کنند در روز های سرد تمرین در فضای بیرون باید کمتر از ۴۰ دقیقه طول بکشد.

اگر قصد تمرین دارید با ۹ نکته پیشنهادی ما همراه شوید.بعضی از بیماری ها مانند آسم، گردش خون ضعیف، مشکلات قلبی و غیره می توانند به علت ورزش در سرما بدتر شوند. اگر مشکوک به هر کدام از این موارد هستید بهتر است قبل از ورزش در هوای سرد با پزشک مشورت کنید.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ دی ۹۳ ، ۱۱:۳۱
اسماعیل مقدم

 

 

هدف از رعایت بهداشت در ورزش و توجه به ایمنی در ورزش ، تامین سلامت ورزشکاران می‌باشد. کسانی که تربیت بدنی و ورزش از برنامه های هفتگی و ماهانه آن ها است باید به امر بهداشت توجه بیشتری نشان دهند. ورزش،  اصول بهداشتی خاص خود را دارد که رعایت آن ها از بروز بیماری های جسمی و همچنین عواقب خطر ناک جلوگیری می کند. مهم است بدانیم چگونه این نکات را رعایت کنیم.در این مطلب توجه ورزشکاران را با اصول بهداشتی که در زمان فعالیت های ورزشی باید رعایت کنند جلب می نمائیم:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۳ ، ۱۵:۲۳
اسماعیل مقدم

طناب زنی به عنوان یک رشته ورزشی و یا حرکاتی ریتمیک برای آماده سازی قلبی عروقی مورد توجه هم قهرمانان و حرفه ای ها و هم افرادی که ورزش را برای سلامتی دنبال می کنند،می باشد.اما شاید نحوه انجام چندان تعریف شده و بر اساس رویه ای مشخص نباشد.

 

طناب زنی

برنامه طناب زنی پیش رو می تواند تا حدود زیادی در این زمینه کمک حال و مؤثر باشد.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۳ ، ۱۴:۳۶
اسماعیل مقدم

 

مصرف شیر پرچرب موجب گسترش بیماری های ریوی در هوای آلوده می شود.به گزارش مهر، دکتر زهرا عبداللهی اظهارداشت: شیر و لبنیات پرچرب می تواند زیان های ناشی از آلودگی هوا را افزایش دهد زیرا اسیدهای چرب اشباع موجود در شیر و لبنیات پرچرب موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و موجب گسترش بیماری های ریوی در هوای آلوده شود.

milk

 

انواع فلزات سنگین مانند سرب که با سوختن بنزین وگازوئیل در هوا منتشر می شود نیز می تواند با رقابت در جذب ریزمغذی هایی ازجمله کلسیم، آهن و روی در بدن تجمع یافته و در نهایت سرطان را به دنبال داشته باشد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۳ ، ۰۳:۲۴
اسماعیل مقدم


ورزش در درمان دیابت بسیار موثر است، زیرا نه تنها باعث پایین آوردن قند خون و کاهش مقاومت بدن به انسولین می شود، بلکه خطر بیماری های قلبی عروقی و نیاز به دارو در دیابت نوع 2(دیابت غیر وابسته به انسولین)را کاهش می دهد.دیابت
هنگامی که یک فرد غیر دیابتی ورزش می کند، سطح انسولین خون، تحت تأثیر افزایش هورمون های ضدانسولین (خصوصاً گلوکاگون) کاهش می یابد. به این ترتیب، افزایش مصرف گلوکز توسط ماهیچه، با افزایش تولید گلوکز توسط کبد مطابقت می یابد.

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۳ ، ۰۲:۲۴
اسماعیل مقدم

در یک مطالعه جدید معلوم شد، برای افرادی که ورزش می‌کنند موز منبع انرژی بهتر و مرغوب تری نسبت به نوشابه‌های ورزشی است.موز که یک منبع غذایی غنی از پتاسیم و ریزمغذی‌ها است در افزایش طاقت و توان بدن تاثیر قابل ملاحظه‌ای دارد و به همین خاطر به افرادی که ورزشکار هستند توصیه می‌شود آن را تا حد امکان جایگزین نوشابه‌های ورزشی کنند.

موز

متخصصان تغذیه تاکید دارند موز نه تنها می‌تواند به همان اندازه نوشابه‌ های ورزشی انرژی بدن را تامین کند بلکه در عین حال نوع قند موجود در آن به مراتب سالم‌تر از قند موجود در این نوشابه‌ها است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۳ ، ۱۵:۴۹
اسماعیل مقدم

ارتباط و اثرات طناب زنی با ورزش های دیگر را می توان به سهولت در برنامه های تمرینی ورزشکاران حرفه ای مشاهده کرد؛ در زیر چند رشته و تأثیر طناب زنی بر آن را برای شما توضیح داده ایم.

 1- ورزش های راکتی

یک برنامه طناب زنی برای تقویت عضلات چشم ، دست و هماهنگی پاها ، چالاکی دست ها و پاها ، برای سرویس زدن ، دریافت کردن و رسیدن به موقع به توپ در رشته هایی مانند تنیس ، بدمینتون ، تنیس روی میز و اصولاً ورزش های راکتی مؤثر بوده و برای استقامت عضلات کمر و دست ها و همچنین قدرت گرفتن راکت مفید می باشد.

طناب

۲- ورزش های توپی

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۳ ، ۱۵:۲۵
اسماعیل مقدم

شنا کردن در یک استخر ایمن و کاملا تحت مراقبت بیشترین منافع از لحاظ سلامتی و کمترین خطرات را نسبت به سایر اشکال ورزش‌های هوازی و مقاومتی دارد. با این وجود در حالی که اطلاعات زیادی در مورد اثرات ورزش با شدت زیاد در ورزشکاران جوان و رقابتی وجود دارد،‌ بررسی‌های چندانی در مورد شناگران تفریحی و به دنبال تناسب اندام انجام نگرفته است. 
در هر حال اطلاعات معدود فعلی حاکی از آن است که ۳۰ دقیقه تا یک ساعت شنا کردن ۳ بار در هفته می‌تواند این منافع را به دنبال داشته باشد:   

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۲ ، ۱۶:۰۸
اسماعیل مقدم

کارشناسان پس از بررسی وضعیت موجود فضاهای ورزشی مدارس و به منظور جلوگیری از بروز برخی مشکلات، راهکارهایی به شرح زیر برای برطرف کردن موارد خطر ساز فضاهای ورزشی مدارس ارائه کرده اند:

- سطح زمین های ورزشی باید صاف و یکدست و بدون هرگونه پستی و بلندی ساخته شود و از اصطکاک کافی نیز برخوردار باشد.

- تجهیزات بازی باید توسط مسئولان ورزشی خریداری شود و دارای وزن، اندازه و حجم مناسب و متناسب با سن دانش آموز باشد.

- تجهیزات ورزشی باید مطابق با اصول بهداشتی باشد و هر چند روز یکبار تمیز شود.

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۲ ، ۱۴:۴۶
اسماعیل مقدم

اساسا مسوولیت برنامه های تعلیم و تربیت دانش آموزان در مدارس کاری جمعی و گروهی است که معلمان تربیت بدنی نیز در آن نقش تعیین کننده ای دارند. مدیران مدارس نیز به عنوان یکی از اعضای تیم تعلیم و تربیت دانش آموزان وظیفه دارند زمینه های مساعد را برای اجرای مطلوب تربیت بدنی در مدارس فراهم آورند.

اساسا مسوولیت برنامه های تعلیم و تربیت دانش آموزان در مدارس کاری جمعی و گروهی است که

۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۹۲ ، ۱۶:۳۹
اسماعیل مقدم