معلم تربیت بدنی

آموزش و ارائه طرح درس و تمام کارهایی که یک معلم درس تربیت بدنی باید بداند و در مدرسه انجام دهد.

معلم تربیت بدنی

آموزش و ارائه طرح درس و تمام کارهایی که یک معلم درس تربیت بدنی باید بداند و در مدرسه انجام دهد.

معلم تربیت بدنی

بدون شرح!

۶ مطلب توسط «سمیه گروسی» ثبت شده است

غذاهای چرب را از غذای روزانه کودک دور کنید و به جای آن غذاهای انرژی زا و پر از کربوهیدرات به کودک خود بدهید، از قبیل: نان، برنج، ماکارونی و سیب زمینی.

غذای کودک باید متنوع باشد و همه گروه های غذایی را شامل شود. گروه های غذایی شامل: کربوهیدرات ها، میوه جات سبزیجات، گوشت ها و لبنیات و مقدار کمی روغن می باشد.
روی میز به جای شیرینی و شکلات و غیره که برای بدن مضر است، آجیل، مغزها، میوه و میوه خشک بگذارید تا کودک هرگاه احساس گرسنگی کرد از این مواد غذایی مصرف کند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۲ ، ۱۶:۵۸
سمیه گروسی

با ورزش 20 بگیریدبرای پدر و مادر نمره ریاضی، دیکته و علوم  مهم تر از نمره ورزش است اما دانشمندان چیز دیگری می گویند.

ر حال حاضر با توجه به آمدن تکنولوژی های جدید کامپیوتری و در نتیجه سرگرم شدن هر چه بیشتر کودکان با این وسایل، فعالیت بدنی کودکان کاهش چشمگیری پیدا کرده است. از سوی دیگر مربیان مدارس نیز نسبت به ورزش و لزوم بازی و تحرک کودکان بی تفاوت شده اند و زنگ ورزش به زنگی برای جبران عقب ماندگی های درسی تبدیل شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۲ ، ۲۳:۳۶
سمیه گروسی

معلم ورزش" را باید یکی از تاثیرگذارترین عناصر در سیستم آموزشی به حساب آورد که متاسفانه سالهاست زنگ ورزش و معلمان ورزش مقابل چشم مدیران و مسئولان به "گمشده‌ای" تبدیل شده اند و کسی آنها را نمی‌بیند!


معلم ورزش گمشده ای آشنا

- "ببخشید خانم، من می‎تونم از کلاس ورزش شما برای درس خودم استفاده کنم؟ بچه‎ها در فیزیک خیلی عقب هستند! ببخشید آقا اگه اجازه بدید می‎خوام زنگ ورزش شما رو کنسل کنم تا بچه‎ها سر کلاس من حاضر بشن. آخه امتحانات نزدیکه و باید مروری روی دروس گذشته ریاضی داشته باشیم!.... بچه‎ها من این هفته با شما زنگ ورزش ندارم. به جای من معلم زبان سرکلاس حاضر می‎شه! و ....

صحبت‎هایی از این دست که بیشتر آنها نتیجه بخش هم بوده در مدارس کشور زیاد شنیده می‎شود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۲ ، ۲۳:۲۹
سمیه گروسی

چگونه سایز کمرتان را با ورزش کاهش دهید؟از انجام تمرینات ورزشی لذت ببرید           
ورزش کردن را به تدریج آغاز کرده و ادامه دهید. معمولا اشتیاق افراد در شروع یک رژیم ورزشی جدید باعث می شود که فرد در ابتدا همه تمرینات را پشت سرهم و بشدت انجام دهد. این شدت عمل دیر یا زود منجر به خستگی و سرخوردگی فرد (قبل از دستیابی به نتیجه مورد نظر) در انجام تمرینات خواهد شد. بنابراین پیشنهاد می شود بجای انتخاب یک برنامه شدید ورزشی، تعدادی از تمرینات را انتخاب کرده و به دفعات کم در طی روز انجام دهید و به تدریج افزایش دهید. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۲ ، ۰۲:۰۹
سمیه گروسی

اهداف درس تربیت بدنی

در برنامه ی درسی تربیت بدنی، جهت گیری اساسی یاددهی _ یادگیری، کسب و حفظ سلامتی برای دانش آموزان است.

برنامه درسی تربیت بدنی باید به دانش آموزان آگاهی های لازم را جهت حفظ سلامت خود در آینده، بدون کمک دیگران، بدهد. از جمله این آگاهی ها انجام صحیح حرکات پایه- یعنی راه رفتن، دویدن، پریدن، با پرش رفتن، با جهش رفتن، ... منتقل شود.

از جمله اهداف دیگر تربیت بدنی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۲ ، ۰۱:۳۳
سمیه گروسی

اثرات ورزش درروح آدمی

۱- پیشگیری از افسردگی و بالا بردن روحیهٔ عمومی فرد

در میانهٔ انجام فعالیت بدنی، تولید یک مادهٔ شیمیایی از بدن به نام «سروتونین» بیشتر می‌شود. کاهش سرتونین در بدن با افسردگی مرتبط است و داروهای ضد افسردگی نیز در جهت افزایش این ماده در بدن عمل می‌کنند. بنابراین در میان افرادی که به طور مرتب ورزش می‌کنند، به ندرت می‌توان شخص افسرده‌ای یافت.

از طرفی با ورزش کردن، تولید «اندورفین» و «اپی نفرین» و «سیتوکین‌ها» نیز افزایش می‌یابد و این مواد به طور طبیعی باعث بالا بردن سطح هوشیاری و روحیهٔ عمومی فرد شده و احساس انرژی و شادابی بیشتری برای انجام کارهای روزمرهٔ زندگی به شخص ورزشکار اعطا می‌کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۲ ، ۰۱:۲۵
سمیه گروسی