معلم تربیت بدنی

آموزش و ارائه طرح درس و تمام کارهایی که یک معلم درس تربیت بدنی باید بداند و در مدرسه انجام دهد.

معلم تربیت بدنی

آموزش و ارائه طرح درس و تمام کارهایی که یک معلم درس تربیت بدنی باید بداند و در مدرسه انجام دهد.

معلم تربیت بدنی

بدون شرح!

طرز تزریق ورزش به زندگی ماشینی

يكشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۴، ۰۹:۳۷ ق.ظ

طرز تزریق ورزش به زندگی ماشینی

                                              

 

ورزش برای داشتن یک عمر طولانی و حفظ سلامتی واجب است. ورزش نه تنها بر طول عمر می‌افزاید، بلکه باعث می‌شود کیفیت زندگی بهتر شود و احساس بهتری در طول دوران زندگی داشته باشیم

۶۰ درصد از مردم اضافه وزن دارند. این امر حاکی از آن است که انجام حرکات ورزشی برای ما مشکل است. مطالعات نشان داده‌اند کسانی که به ورزش علاقه دارند، خیلی راحت و بدون مشکل می‌توانند حرکات ورزشی را انجام دهند.

 بنابراین قدم اول برای ورزش کردن این است که چگونه آن را دوست بداریم
تعیین وقت برای ورزش: 
سخت‌ترین کار در ورزش، برنامه‌ریزی برای آن است. در زندگی ما همیشه کار بر ورزش اولویت دارد و ورزش فقط برای اوقات فراغت است، اما چه کسی در این زمانه اوقات فراغت و بیکاری دارد؟ پس با ورزش هم باید به عنوان یک کار مثل بقیه کارهای روزمره برخورد کرد و برای آن برنامه‌ریزی نمود. قدم اول این است که ۳۰ دقیقه از وقتتان را سه بار در هفته فقط به ورزش اختصاص دهید. این وقت را فقط به ورزش اختصاص دهید و در جلسات اول وقتی زمان مورد نظر فرا رسید، تمام کارهای خود را کنار بگذارید، حتی به تلفن جواب ندهید، ننویسید و فقط و فقط به ورزشی که دوست دارید انجام دهید، فکر کنید. با این کار احساس بهتری نسبت به ورزش پیدا می‌کنید و به این نتیجه می‌رسید که این زمان فقط به ورزش کردن اختصاص دارد و نه به چیز دیگری. عبور از این مرحله به خود فرد بستگی دارد و حداقل یک هفته باید برای آن در نظر گرفته شود
شروع ورزش: 
در مرحله بعدی، ورزشی را که دوست دارید شروع کنید. بعضی افراد ورزش‌های گروهی را ترجیح می‌دهند و بعضی دیگر از ورزش‌های انفرادی لذت می‌برند. عده‌ای هم هستند که ورزش کردن در خانه را می‌پسندند. شما می‌توانید آنچه را دوست دارید انتخاب کنید. در این مرحله باید یک حداقل زمان را برای ورزش تعیین کنید. مثلا شما باید خود را موظف کنید سه بار در هفته و هر بار نیم ساعت ورزش کنید. حتی اگر بیمار شدید، مسافرت رفتید و یا به شدت گرفتار بودید، می‌توانید در این ساعات تعیین شده حرکات سبک کششی را انجام دهید یا قدم بزنید، اما این وقت را به کار دیگری اختصاص ندهید. به هر حال از حداقل زمانی که برای ورزش در هفته تعیین کرده‌اید، کمتر ورزش نکنید.


هدف خود را عوض کنید
بیشتر ما ورزش می‌کنیم تا لاغر شویم و یا می‌خواهیم بدن خود را عضلانی کنیم. متاسفانه این اهداف در درازمدت‌ حاصل می‌شوند و ممکن است شما را از ورزش کردن مایوس کنند. همیشه فکر کنید که ورزش را برای حفظ سلامتی و افزایش انرژی در انجام کارهای روزمره انجام می‌دهید. اینها اهدافی هستند که خیلی زود به آنها دست می‌یابید
به اثرات مفید ورزش دقت کنید
توجه داشته باشید که ورزش اثرات بسیار مفیدی در زندگی روزمره شما خواهد داشت. شما می‌توانید با استرس‌ها به راحتی مقابله کنید، مشکلات خود را راحت‌تر حل کنید، از خوردن غذا لذت بیشتری ببرید و تمایل بیشتری نسبت به غذاهای گوناگون پیدا می‌کنید. به این ترتیب، کیفیت زندگی شما به مراتب بهتر می‌شود.
از تغییرات ایجاد شده لذت ببرید
اگر مرتب ورزش کنید، تغییرات ایجاد شده در بدن شما برایتان لذت بخش خواهد بود. مثلا وزن شما کاهش می‌یابد، عضلات شما شکل مناسبی به خود می‌گیرد و انعطاف‌پذیری‌تان زیاد می‌شود.
افزایش شدت ورزش
بعد از مدتی که ورزش کردید، حتما از یک مربی ورزشی کمک بگیرید تا حرکات بهتری به شما بیاموزد. یاددآوری می‌کنیم که در تمام این مراحل مهم‌ترین چیز این است که از حداقل میزان زمانی که برای ورزش خود در نظر گرفته‌اید، کمتر ورزش نکنید.‌

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۳
سارا ادیب

نظرات  (۵)

۱۳ تیر ۹۵ ، ۰۹:۲۲ زیبا عرفانی
ممنون بابت مطالبتون
«وفق باشی عزیزم
۱۹ دی ۹۴ ، ۱۵:۱۳ سودابه بهارمست
عالی عالی عالییییییی
۱۹ دی ۹۴ ، ۱۵:۱۱ احسان مومنی
بسیار خوب و عالی ممنون از وب سایت خوبتون
۱۳ دی ۹۴ ، ۰۹:۳۹ سولماز حبیبی
سلام بسیار عالی هستید ممنون از مطالب خوب و مفیدتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی