معلم تربیت بدنی

آموزش و ارائه طرح درس و تمام کارهایی که یک معلم درس تربیت بدنی باید بداند و در مدرسه انجام دهد.

معلم تربیت بدنی

آموزش و ارائه طرح درس و تمام کارهایی که یک معلم درس تربیت بدنی باید بداند و در مدرسه انجام دهد.

معلم تربیت بدنی

بدون شرح!

توصیه های برای ورزش درتابستان

شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۳۵ ب.ظ

ورزش کردن در هر فصلی راه و رسم و آداب خودش را دارد؛ بخصوص در فصل گرما که عوارض و آسیب‌های احتمالی ورزش یکی دو تا نیست: گرمازدگی، هایپرونتیلاسیون، کمبود آب و املاح و... با این حال، اگر توصیه‌های ویژه ورزشی در فصل تابستان را به کار ببندید، می‌توانید عوارض و آسیب‌های ورزشی را به حداقل برسانید و سالم‌تر و شاداب‌تر ورزش کنید.


توصیه ها:

  • لباس سفید، سبک و کمی‌گشاد بپوشید. لباس‌هایی که از جنس الیاف طبیعی هستند، بر الیاف مصنوعی برتری دارند.          
  • در حین ورزش‌‌های استقامتی، باید به صورت مکرر مقدار کمی‌آب بنوشید و در هر فرصت ممکن، بر پوست خود با اسپری آب بپاشد.        
  • نباید از مواد بر طرف کننده بو که ضد عرق هم هستند، استفاده کرد.           
  • پس از مصرف مواد غذایی حاوی نشاسته زیاد و یا کربوهیدرات فراوان، خون از طرف پوست به طرف دستگاه گوارش هدایت می‌شود، بنابر این نباید بلا فاصله پس از مصرف چنین موادی به ورزش در محیط گرم پرداخت.      
  • اگر دمای محیط بالاتر از ۲۸ درجه سانتی‌گراد باشد، باید ورزش‌های استقامتی را لغو کنید.         
  • آب سرد نوشید و از آب یخ استفاده نکرد.         
  • از دوش گرفتن با آب خیلی سرد پرهیز کنید زیرا سرمای پوست سبب افزایش تولید گرما و انقباض عروق پوست می‌شود و در نتیجه، دفع گرما کاهش می‌یابد و فرد پس از دوش گرفتن همچنان احساس گرما خواهد کرد و بلافاصله، پس از بیرون آمدن از زیر دوش، به شدت عرق می‌کند. در نهایت، دوش با آب سرد می‌تواند گرما زدگی را تشدید کند. بهترین روش دوش گرفتن، ریختن آب سرد برسر، گردن، دست‌ها تا مچ و پاها تا مچ است.           
  • دربسیاری موارد ورزش واقعاً واکنش تشنگی را مختل می‌کند. به هنگام ورزش شما مقدار زیادی آب را پیش از احساس تشنگی از دست می‌دهید و پیش از اینکه به‌طور کامل کم آبی شما جبران شود، احساس تشنگی از بین می‌رود. بنابراین برای تأمین نیازتان به آب نمی‌توانید به حس تشنگی اکتفا کنید.     
  • متخصصان معتقدند که بهترین زمان برای تمرینات استقامتی، صبح، برای تمرینات قدرتی، ظهر و برای تمرینات سرعتی شب است. این اصول را به یاد داشته باشید.                      
  • برای جلوگیری از آسیب‌‌های چشمی ‌ناشی از اشعه فرابنفش آفتاب در فصل تابستان از عینک‌‌های استاندارد استفاده کنید. اشعه فرابنفش می‌تواند موجب سوختگی قرنیه و سرطان پلک شود و احتمال بروز بیماری‌‌های دیگری مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا (تحلیل رفتن صفحه بینایی در شبکیه چشم) را در فرد افزایش دهد.
  • استفاده از کلاه لبه‌دار با اندازه‌ی حداقل ۷ سانتی‌متر و ضد آفتاب‌های فیزیکی مانند زینک اکساید و شیمیایی، یادتان نرود و هر ۲ ساعت آن را تکرار کنید. 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۱۲
زهرا علی بخشی

ورزش و تابستان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی