معلم تربیت بدنی

آموزش و ارائه طرح درس و تمام کارهایی که یک معلم درس تربیت بدنی باید بداند و در مدرسه انجام دهد.

معلم تربیت بدنی

آموزش و ارائه طرح درس و تمام کارهایی که یک معلم درس تربیت بدنی باید بداند و در مدرسه انجام دهد.

معلم تربیت بدنی

بدون شرح!

نویسندگان

با محبت شاید، گرهی بگشایم، با خشونت هرگز...

دوشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۱، ۰۲:۱۵ ب.ظ

سخت آشفته و غمگین بودم…

 به خودم می گفتم:

بچه ها تنبل و بد اخلاقند، دست کم میگیرند درس ومشق خود را…

باید امروز یکی را بزنم، اخم کنم و نخندم اصلا تا بترسند از من و حسابی ببرند…

خط کشی آوردم، درهوا چرخاندم…

 چشم ها در پی چوب ، هرطرف می غلطید…

مشق ها را بگذارید جلو، زود، معطل نکنید!

اولی کامل بود، خوب، دومی بدخط بود

بر سرش داد زدم…

سومی می لرزید…

خوب، گیر آوردم!!!

صید در دام افتاد و به چنگ آمد زود…

دفتر مشق حسن گم شده بود؛

این طرف، آنطرف، نیمکتش را می گشت…

تو کجایی بچه؟؟؟

" بله آقا، اینجا "

همچنان می لرزید…

” پاک تنبل شده ای بچه بد ”

" به خدا دفتر من گم شده آقا، همه شاهد هستند"

" ما نوشتیم آقا "

بازکن دستت را…

خط کشم بالا رفت، خواستم برکف دستش بزنم، او تقلا می کرد

چون نگاهش کردم، ناله سختی کرد…

گوشه ی صورت او قرمز شد

هق هقی کرد

و سپس ساکت شد…

اما همچنان می گریید…

مثل شخصی آرام، بی خروش و ناله!

ناگهان حمدالله، درکنارم خم شد

زیر یک میز، کنار دیوار ، دفتری پیدا کرد…

گفت : آقا ایناهاش، دفتر مشق حسن

چون نگاهش کردم، عالی و خوش خط بود

غرق در شرم و خجالت گشتم

جای آن چوب ستم، بردلم آتش زد

سرخی گونه او، به کبودی گروید …

صبح فردا دیدم که حسن با پدرش، و یکی مرد دگر

سوی من می آیند…

خجل و دل نگران، منتظر ماندم من، تا که حرفی بزنند

شکوه ای یا گله ای، یا که دعوا شاید

سخت در اندیشه ی آنان بودم

پدرش بعد سلام، گفت : " لطفی بکنید، و حسن را بسپارید به ما "

گفتمش، چی شده آقا رحمان؟؟؟

گفت : این خنگ خدا، وقتی از مدرسه برمی گشته، به زمین افتاده بچه ی سر به هوا

یا که دعوا کرده، قصه ای ساخته است…

زیر ابرو و کنار چشمش، متورم شده است، درد سختی دارد، می بریمش دکتر با اجازه آقا…

چشمم افتاد به چشم کودک…

غرق اندوه و تاثرگشتم

منِ شرمنده معلم بودم

لیک آن کودک خرد وکوچک

این چنین درس بزرگی می داد

بی کتاب و دفتر…

من چه کوچک بودم

او چه اندازه بزرگ

به پدر نیز نگفت، آنچه من از سرخشم، به سرش آوردم

عیب کار ازخود من بود و نمیدانستم

من از آن روز معلم شده ام…

او به من به یاد آورد این کلام زیبا…

که به هنگامه ی خشم

نه به فکر تصمیم

نه به لب دستوری

نه کنم تنبیهی

***

یا چرا اصلا من عصبانی باشم

با محبت شاید، گرهی بگشایم

با خشونت هرگز…

هرگز…

«شاعر: محمد علی غنی پور»

نظرات  (۱۸)

۰۶ شهریور ۹۳ ، ۰۱:۱۷ ورزش و تندرستی

.

روز میلاد توست و تو روشنی به ما هدیه می‏دهی و ما با دستانی پر از روشنی

از این حُسن بازمی‏گردیم؛ با دل‏هایی که در حوضچه چشمانمان با آب دیده تطهیر شده است.

روز میلاد تو هر روز در ما تکرار می‏شود، ای تکرار روشنی در روح و روان ما . . .

سالروز میلاد خانم فاطمه معصومه(س(

و روز ملی دختر را به همه بانوان پاک و آسمانی تبریک عرض می کنم.

.

.

 

پاسخ:
سلام
روز میلاد خانم فاطمه معصومه (س) و روز ملی دختر بر تمامی مردم ایران اسلامی خجسته باد.

سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام

فقط  جهت عرض ادب اومدم...

راستی چرا نمیتونم شکلک بزارم؟!!

 

پاسخ:
سلام
خوش اومدید
شکلک جز ابزاری که بیان به وبلاگ اختصاص داده نیست ولی من سعی میکنم یه پرسجو کنم و نتیجه شو در ادامه همین نظر براتون به نمایش بگذارم.
سلام..
جالب بود.
از دیدن مطلب جدید به وجد اومدم
مرســــــــــی
پاسخ:
سلام
سپاسگزارم، نظر لطف شماست.
۲۷ خرداد ۹۳ ، ۱۲:۰۲ سعید بیک زاده
با سلام و تشکر از مطالب خوبتون امیدوارم همیشه در مراحل زندگیتون موفق باشید
پاسخ:
سلام سعید خان
سپاسگزارم، نظر لطف شماست.
ما هم برای شما آرزوی موفقیت و سربلندی داریم.

باران می بارد به دعای کداممان ، نمی دانم!!

فقط می دانم که خدا با تمام جلال و جبروتش ناز می خرد..

پس تو نیاز کن..

پاسخ:
سلام
سپاسگزارم بابت شعر زیبایی که نوشتید.
۲۶ خرداد ۹۳ ، ۱۴:۰۷ سمیه محمدی

سلام همکار گرامی وبلاگ خوبی دارید با افتخار لینک شدید شاد و موفق باشید

پاسخ:
سلام
سپاسگزارم، نظر لطف شماست.
ممنون از همکاری شما.
شما نیز با افتخار لینک شدید.
۱۲ خرداد ۹۳ ، ۱۷:۲۶ مهدی عبدالرزاقی
سلام علیرضا جان تبریک میگم به اینهمه سلیقه، پشتکار و تلاشت.
یاعلی
پاسخ:
سلام جناب آقای عبدالرزاقی
باعث افتخار ماست که آدم بزرگی مثل شما از وبلاگ ما دیدن کرده باشه.
به پشتوانه تشویق آدم بزرگ و تاثیرگزاری چون شما به کارمون ادامه خواهیم داد.
شعرش عالی بود . 
پاسخ:
سلام
سپاسگزارم، نظر لطف شماست.
شعر بسیار خوبی است ومرا تحت ثایرقرارداد
سپاس جاوید باشید
پاسخ:
سلام
سپاسگزارم، نظر لطف شماست.
دلا امروز می باید وضو کرد و هر ناممکنی را آرزو کرد..عیدتون مبارک و التماس دعا.
پاسخ:
سلام
سپاسگزارم، سرکار خانم خاوری عید شما هم مبارک.
۲۳ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۵۶ تربیت بدنی مدارس
سلام
شما لینک شدید .از مطالب وب شما استفاده کردیم .سال گذشته بعد از بیست سال تدریس تربیت بدنی در مقطع متوسطه برای اولین بار دوره ابتدایی کلاس داشتم .باور کنید دنیایم متحول شد .مطالب شما اگه اون موقع با شما آشنا شده بودم مرا یاری می کرد .
پاسخ:
سلام
سپاسگزارم، نظر لطف شماست.
شما هم لینک شدید.
امیدواریم تا از این به بعد بتونیم تو وجود شما تحولات جدیدی ایجاد کنیم.
سلام، خسته نباشید. بابت اینهمه انرژی که در این راه گذاشتید از شما دوستان تشکر میکنم و براتون آرزوی موفقیت دارم.
کار نیکو کردن از پر کردن است.
من با خوندن این شعر اشک تو چشمام حلقه زد و دلم شکست امیدوارم شما همکارای محترمم همیشه انقدر با احساس کار کنید. از آقای محمودی و مقدم، خانم علی بخشی و گروسی خیلی ممنونم تمام مطالب سایتتون رو بررسی کردم و مطمئنم که هیچ کس تو کشور مثل شما انقدر با انگیزه نیست لازم میدونم همین جا از شما تشکر کنم و قول میدم تا زنده ام به وبلاگتون سر بزنم.
من برای ایمیل شما مطالب مفیدی از ساعت تربیت بدنی در مدارس دارم که میفرستم.
رفیق...
پاسخ:
سلام رفیق
سپاسگزارم نظر لطف شماست.
ما به پشتوانه حامیانی چون شما پا به این عرصه گذاشته ایم.
نظرات پر مهری چون نظر شما باعث دلگرمی و نقطه قوت ما می باشد.
خواهشمندم ایمیل یا آدرس وب خودتان را برای ما بگذارید.
قشنگ بود آدمو یاد مدرسه میندازه....
خدا قوت
پاسخ:
سلام ....
سپاسگزارم نظر لطف شماست.
۱۲ مرداد ۹۲ ، ۱۷:۵۷ سعید لشگری
سلام خدمت آقای محمودی و همکاران محترمتون
وبلاگتونو خیلی دوسدارم و تقریبا هر روز از وبلاگتون دیدن می کنم.
واز شما و همکارانتون متشکرم بابت مطالب مفیدی که روی وبلاگ می زارید.
موفق باشید
پاسخ:
سلام آقای لشگری
سپاسگزارم نظر لطف شماست.
سلام
خیلی قشنگ بود، خسته نباشید.
پاسخ:
سلام
سپاسگزارم نظر لطف شماست.
salam aqa mahmoudi
vaqean behe dast marizat migam.
baba eyval dari khodaiysh kheyli veblag bahali dari dadash ma ke koli estefade kardim barat arezoy moafaqiyat daram.
dadash ma chanta az matlabato copy kardim razi bash.

پاسخ:
سلام آقای کاظمی
سپاسگذارم نظر لطف شماست.
کپی برداری از وبلاگ معلم تربیت بدنی مانعی ندارد.
سلام
واقعا بهت خسته نباشید میگم، امیدوارم همه مثل تو کوشا باشن تا ایران مون سربلند باشه.
پاسخ:
سلام آقا پارسا
سپاسگزارم نظر لطف شماست.

سلام آقای محمودی

وب نوشت بسیار زیبایی دارید برای شما آرزوی تندرستی و بزرگی دارم

پاسخ:
سلام آقا مهدی
سپاسگزارم نظر لطف شماست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی